Alman devi Volkswagen’den Türkiye’ye övgü

Alman otomotiv devi Volkswagen (VW), yaklaşık 5 yıl evvel Türkiye’de yatırım yapmanın kıyısından dönmüştü. O devir çeşitli sebepler yüzünden Manisa’da kuracağı fabrikadan vazgeçen VW, Türkiye’de dolaylı yoldan kendi logosunu taşıyan araçları ürettirmeye başladı.

Ford ile Volkswagen’in 2018 yılında yaptığı global işbirliği kapsamında, Volkswagen’in 1 tonluk hafif ticari araçlarının üretim sorumluluğu Ford Otosan’a verildi.

İşte bu işbirliği kapsamında VW Transporter’ın yeni kuşağı de Ford Otosan’ın Kocaeli fabrikalarında Ford Transit Custom ile birebir altyapıda üretilmeye başlandı.

İlk sefer Eylül 2024’te Avrupa’nın en büyük ticari araç aktifliği olan Hannover’deki IAA Transportation Fuarı’nda görücüye çıkan ‘made in Türkiye’ Transporter modeli, geçtiğimiz günlerde gerçekleşen Avrupa lansmanında deneyimlendi.

Fakat, yeni ‘yerli’ modellerin ayrıntılarına geçmeden evvel, bir parantez açmakta yarar var.

Çünkü, Türk mühendis ve işçilerin emeği ile Türkiye’de üretilen birinci Volkswagen olan Transporter için düzenlenen ve Avrupa’nın tüm ülkelerinden basın mensupları ile marka yöneticilerinin yer aldığı bu aktifliğin Türkiye’de gerçekleşmesi beklenirdi. Lakin, böylesine geniş kapsamlı bir aktiflik aracın üretim üssü olan Türkiye yerine komşu ülke Yunanistan’ın başşehri Atina’da düzenledi.

‘TÜRKİYE’DE ÜRETİM KALİTESİ NİTEKİM İYİ’

Atina’daki aktiflikte, 7 yıl evvel Ford ile VW’nin imzaladığı muahedenin mimarlarından olan Volkswagen Ticari Araçlar Lider Yardımcısı Lars Krause, Alman markanın geleceğini ve Türkiye’deki üretim süreçlerini kıymetlendirdi.

Araçlarının Türkiye’de üretilmesinden mutlu olduklarını vurgulayan Krause, “Bu iş birliğinden ötürü kendimizi çok rahat hissediyoruz. Türkiye’deki ortağımız Ford Otosan ile çalışmaktan memnunuz. Birinci araçlarımızı aldık ve kaliteleri nitekim güzel. Bu nedenle, tüm üretim süreci boyunca bunun bize yardımcı olacağından eminiz” dedi.

Ford ile yapılan iş birliğinin geleceği hakkında da konuşan Krause, “Bu üzere ortak teşebbüsler model bazında yapılıyor. Birinci olarak Caddy ve Ford Connect ile başladık. Akabinde Amarok ve Ranger işbirliği geldi. Transporter için de model ömrü boyunca devam edecek. Lakin Crafter için Ford ile çalışmayacağız. Kendi üretimimizi yapmayı planlıyoruz” bilgilerini paylaştı.

Lars Krause, Ford ile ortak üretim yaparken amaçlarına ulaştıklarını da şu kelamlar ile anlattı; “Amacımız Ford’dan farklılaşmak değil, kendi taleplerimizi bu ortak geliştirme sürecine dahil etmekti. Bunu başardığımıza inanıyoruz” sözlerini kullandı.

İHRACATA KATKI SAĞLAYACAK

Global arenada yılda 150 bin adedin üzerinde Transporter satmak istediklerini de kaydeden Krause, “Ancak bu yıl üretimimizi kademeli olarak artıracağımız için bu sayıya ulaşamayacağız. Şimdi piyasaya sunulmamış kimi versiyonlar var; plug-in hibrit, yüksek tavanlı model ve off-road versiyonu üzere. 2026 yılı prestijiyle 150 bin adedi aşmayı planlıyoruz. Geçen yıl Türkiye’de yaklaşık 5 bin 600 Transporter satıldı. Bu yıl amacımız 6 bin adedin üzerine çıkmak. Önümüzdeki yıllarda Türkiye’de pazar lideri konumumuzu korumayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Volkswagen Ticari Araçlar Lider Yardımcısı Lars Krause’nin paylaştığı satış amaçları, Kocaeli’de üretilecek Transporter’ların yüzde 90’dan fazlasının yurtdışı pazarlara gönderileceğini gösteriyor. Bu noktada, otomotiv endüstrisinin toplam ihracatının da ‘yerli’ Transpoerter sayesinde artacağından bahsedilebilir.

ELEKTRİKLİ VERSİYON VERGİYE TAKILDI

Yeni Transporter’ın tam elektrikli versiyonunun Türkiye’de satışa sunulmayacağını ise Volkswagen Ticari Araç Pazarlama Müdürü Taner Kozlan açıkladı.

Kozlan, mevcut vergilendirme siyaseti yüzünden aracın elektrikli seçeneğini satışa sunmayacaklarını anlatarak, “Vergilendirme açısından, ticari araçlar için bir avantaj yok. Türkiye’de yalnızca binek arabalar için kimi teşvikler mevcut. Elektrikli araçlarda ana odağımız ID.Buzz, Transporter değil. Binek araba segmentinde elektrikli araç oranı yüzde 10 civarında, lakin ticari araç segmentinde yüzde 1’in bile altında. Bunun nedeni ise vergilendirme” dedi.

Kozlan, hafif ticari araçlarda çift kabin seçeneğinin segmentinde yalnızca yeni Transporter’da olduğunu da vurgulayarak, bunun ellerini güçlendirdiğini anlattı.

İKİ DONANIM PAKETİ İLE GELİYOR

Aralık ayında 150PS ve 170 PS motor seçenekleriyle ve öncelikle Panel Van versiyonuyla sunulan ‘yerli’ Transporter, City Van ve Camlı Van seçenekleri ile 2025 yılının ikinci çeyreğinde tüketicilerle buluşacak.

8+1 yolcu kapasitesine sahip Caravelle, 2025 yılının birinci çeyreğinde 150 PS Life, 170 PS Style ve 170 PS Style 4Motion modelleriyle Türkiye pazarına sunulmaya hazırlanıyor.

Yeni Caravelle’de saklama alanları, masa olarak kullanılabilen ikili ön yolcu koltuğu, ısıtmalı koltuklar, çift torpido gözü üzere öğeler dikkat çekiyor.

13 inç Bilgi Cümbüş sistemi ve 13,2 inç dijital gösterge ekranı, geri görüş kamerası, kablosuz şarj özelliği, USB-C girişleri, multifonksiyonel direksiyon simidi ve kablosuz ilişki sağlayan Apple CarPlay ve Android Auto üzere özellikler de binek arabaları aratmıyor.

Araçta, geri görüş ve yol kayıt özellikli dijital dikiz aynası, vakumlu kayar kapılar, stor perdeler, opsiyonel olarak sunulan panoramik cam tavan ve navigasyonlu bilgi cümbüş sistemi üzere özelliklerin de bulunduğunu belirtelim.

Son olarak, Eylül 2024’te elektrikli ticari ID. Buzz Pro ve ID. Buzz Cargo modellerini Türkiye’ye getiren Volkswagen’in, yılın birinci çeyreğinde ID.Buzz Pure 125kW versiyonunu da satışa sunacağını belirtelim.

KAYNAK: HABERTÜRK/YİĞİTCAN YILDIZ

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir