Yabancı lisan öğrenme planı yapan, öğrenmek isteyen ya da yabancı lisanını geliştirmek isteyen pek çok kişi bu uygulama ile tanışmıştır.
Yeşil baykuş maskotu ile tanınan Duolingo, muhtemelen yeni bir reklam kampanyası için sevilen baykuşu Duo’yu “öldürdü.”
Hakkında haber yazdığımıza nazaran, bu kampanya şimdiden işe yaramış üzere görünüyor, o yüzden, tebrikler!
Şirket, toplumsal medya üzerinden paylaştığı gönderisinde “Üzülerek söylemeliyiz ki resmi olarak Duolingo Baykuşu olarak tanınan Duo, öldü.”
Gönderide, yetkililerin mevzuyu araştırdığına dair bir “şaka” da yer alıyor. Gönderi şöyle devam ediyor:
“Dürüst olmak gerekirse, muhtemelen bir sonraki dersinizi yapmanızı beklerken öldü, lakin nereden bilebiliriz. Çok fazla düşmanı olduğundan haberdarız, fakat rica ederiz ondan neden nefret ettiğinizi yorumlarda yazmayın. Şayet paylaşmadan duramayacaksanız, lütfen kredi kartı numaranızı da paylaşın ki, onun anısına sizi Duolingo Max’e kaydedelim.”
Beklendiği üzere, internet aleminin bu paylaşıma reaksiyonu de son derece canlı oldu. Duolingo, kimi paylaşımları retweetledi.
Firma esasen uzun müddettir internet kültüründen beslenmeyi tercih ediyor ve bunu yapmak için baykuş maskotunu ve toplumsal medya hesaplarını sonuna dek kullanıyor.
Zaten maskotunu öldürmek de bunun öbür bir örneği.
Yani evet, Duo maalesef öldü. Fakat içimden bir ses, yakında tekrar doğacağını söylüyor.